Wat is klepbeschadiging?

klepbeschadiging-autobedrijf-vilier-elst
De kleppen en klepzittingen van een aantal motoren zijn gevoeliger voor slijtage wanneer op LPG of CNG gereden wordt. Dit probleem doet zich bij benzinemotoren niet voor omdat aan benzine bepaalde additieven worden toegevoegd waarmee de kleppen en klepzittingen worden gesmeerd. Dit additief is niet aanwezig in de brandstoffen LPG en CNG. Met het klepbeschermingsdoseersysteem kunnen deze additieven alsnog, exact gedoseerd, geïnjecteerd worden samen met het LPG of CNG en kan overmatige slijtage tegengegaan worden. We hebben de beste ervaring met merken Valveprotector en het ValveCare systeem van Prins.

Het systeem is geschikt voor alle verbrandingsmotoren, behalve direct injectie motoren, welke aangedreven worden door de alternatieve brandstoffen LPG of CNG. Het doel van klepbescherming is het in de juiste hoeveelheid doseren van het klepbeschermingsadditief, welke klep- en klepzitting slijtage tegengaat.

Hoe werkt ValveCare/Valveprotector?

Het klepbeschermingsdoseersysteem bestaat uit een additieven doseerpomp met een verdeelunit. Zodra de auto overschakelt naar het rijden op LPG/CNG, wordt de doseerpomp automatisch ingeschakeld. Deze pompt het klepbeschermingsadditief onder druk richting de verdeelunit. De klepbeschermingsverdeelunit zorgt voor een 100% verdeling van het klepbeschermingsadditief over alle cilinders (tot en met 10 cilinders).
klepbeschadiding-proces-autobedrijf-vilier-elst
Het ValveCare systeem communiceert rechtstreeks met het Prins systeem in het voertuig en zal in geval van een leeg ValveCare reservoir de klant waarschuwen door middel van piepsignalen uit de schakelaar van het Prins systeem op het dashboard. Bij een leeg reservoir schakelt het systeem na 60 minuten automatisch terug naar benzine om de motor optimaal te beschermen. De berijder kan eventueel zelf eenvoudig het reservoir verwisselen voor een nieuwe navulling of langs gaan bij autobedrijf Lex Vilier.

Het ValveCare/Valveprotector systeem is uniek omdat de gedoseerde hoeveelheid additief wordt berekend aan de hand van de motorlast/belasting en vervolgens 100% gelijkmatig wordt verdeeld over de cilinders. Gevolg hiervan is dat de motor te allen tijde door de juiste hoeveelheid additief wordt beschermd, zelfs bij turbomotoren en hoge belastingen. Doordat exact de juiste hoeveelheid additief wordt gedoseerd is het systeem ook erg economisch in het verbruik van het additief.

Beste klanten,

 

Ons bedrijf is geopend. Wij houden de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgen de richtlijnen van het RIVM en de GGD. De gezondheid van onze bezoekers en onze medewerkers staat vanzelfsprekend op de eerste plaats. Heeft u vragen of heeft u advies nodig, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op.

 

Wij hebben de volgende maatregelen getroffen:

 

· Wij verzoeken u indien mogelijk uw auto alleen te brengen en te halen en niet tijdens de werkzaamheden te wachten binnen het pand.

· Onze medewerkers zijn extra bewust van hygiëne binnen en buiten uw auto. Na elk contact met uw auto wassen zij hun handen.

· Hoest u of bent u verkouden? Dan verzoeken wij u om uw afspraak te verzetten.

· Om fysiek contact te vermijden willen wij u vragen te betalen met uw pinpas. Als dit niet mogelijk is wordt het contact bij een contante betaling tot het minimum beperkt.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op.

 

Wij staan graag voor u klaar om u zo snel mogelijk te helpen.